Friday 16 November 2012

Untuk Palestin!

Assalamualaikum

Kita sudah lama digegarkan berita mengenai keganasan dan kerakusan Zionis terhadap Palestin. Kini kegiatan mereka semakin menjadi jadi! Sifat tamak dan sombong mengusasai diri! Tidak sedar semua ini pinjaman dari Illahi. Masya-Allah!

Aku sangat bersimpati dengan palestin. Bayi! Kanak-kanak! Kaum wanita! menjadi mangsa kerakusan Zionis Laknatullah! Hanya dalam puisi sahaja dapat aku luahkan..

:(

Oh Palestinku.


Palestinku...
Bumi yang penuh keistimewaanya,
Banyak juga sejarahnya,
Disitu juga terletaknya,
Masjid Al-Aqsa kebanggaan kita,
Kiblat pertama ummah seluruh dunia.

Tapi kini,
Bumi itu tidak lagi aman,
Menjadi mangsa kerakusan,
Zionis yang tidak berperikemanusiaan,
Marah melihat kegembiraan,
Senyum melihat tangisan,
Tawa melihat kematian,
Dibunuhnya ramai insan,
Tanpa rasa belas kasihan.

Kanak-kanak menggigil ketakutan,
Para wanita menjadi tumpuan,
Laki-laki gagah mempertahankan,
Demi maruah Palestin,
Nyawa sanggup dipertaruhkan!

Oh Palestinku...
Aku tidak berdaya lagi,
Melihat ada tangisan yang jatuh ke pipi,
Darah memercik ke sana sini,
Mayat bergelimpangan tanpa simpati,
Tapi,
Tidak pula aku mampu menentang,
Zionis Laknatullah berhati berang,
Hanya utusan doa menjadi titipan,
Agar Engkau terus dikurniakan kekuatan.

Ya Allah, selamatkanlah bumi Palestin!

100% written by me. No copy-paste melainkan minta kebenaran daripada saya.
Amanah dalam melakukan kerja, barulah bernilai dimata manusia lagi mulia disisi Allah :)

Wallahua'alam

No comments:

Post a Comment

Correct me if I'm wrong :) TQ